Dag 47. De Vuurtoren van Spanje. - Reisverslag uit Boca de los Frailes, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu Dag 47. De Vuurtoren van Spanje. - Reisverslag uit Boca de los Frailes, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

Dag 47. De Vuurtoren van Spanje.

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

14 November 2017 | Spanje, Boca de los Frailes

Hallo, een wordt een mooie dag, zoals al aangegeven vandaag een toertje met de scooter. Alles gedaan wat we normaal ook doen, de zon scheen maar het zou wat frisser zijn vandaag, ja de lange broek aan even wennen weer. We gaan op weg een rit van zo'n 20 km, al eerder geschreven door het kassen gebied, uiteindelijk aangekomen bij de kust en het plaatsje Cabo de Gata, natuurlijk wonen daar echte Cabo's maar heel veel appartementen die nu leeg staan een beetje troosteloos . Vissersbootjes die op het strand liggen houten hutjes als optrekjes een restaurantje heel simpelgebouwd ,maar wel met sfeer. Vandaar op weg naar de kaap , op de kaap staat de vuurtoren , het uiterste puntje van Spanje, de weg ernaar toe loopt langs het strand aan de rechterkant, links binnenmeren waar vogels zich verzamelen voor de trek naar zuid Afrika, even verderop grote witte velden , de zoutvelden van Spanje waar vrachtwagens en shovels rijden en het naar een opslagterrein transporteren. De weg gaat door en omhoog langs de kliffen stijgingen 10 % met geweldige uitzichten en plots weer dalingen richting vuurtoren , die daar zo parmachtig staat. Een stop, scooter geparkeerd , naar de toren en een uitzicht op en over de zee , geweldig mooi, hoe de wind met de zee speelt dat kan je van bovenaf mooi zien,zeilboten die langs gaan ,de kliffen naar beneden waar de zee tegen aan beukt, de plateau's in de bergen en aan de kust waar huizen staan en gebouwd worden,allemaal mooie plaatjes, wij vonden het fijn om hier geweest te zijn. Weer terug langs de kliffen met in de verte waar vliegtuigen aan komen en gaan landen richting Almeria. Plots staat ermidden op de vlakte een heel bijzonder klein kerkje, het stondt er al hoor , maar nu viel het op, de zon scheen er zo op. terug naar het plaatsje Cabo de Gata naar het boulevardje , een terrasje ,mooi zonnetje even een pauze en aan de koffie met uitzicht over het strand, die helemaal verlaten was, de zee en de horizon en rechts de bergen met de stad Almeria, een geweldige ontspanning.
Oke' terug naar de camper , even een broodje en pauze, maar eerst de camper verplaatst dat we uit de wind konden zitten en natuurlijk in de zon totdat hij ondergaat. We vonden het goed zo, oja gister niet gemeld er is een jeu de boule baan , gister even met z'n tweeen drie partijtjes gespeeld vandaag revanche, Marijk was gister de baas , vandaag mocht ik het zijn ,zo simpel was dat.
En zo naderen we weer het einde van deze dag, daar komt hij weer , het wijntje, hapje eten etc en het verslag intikken . Dit was het , morgen weer verder. Gr.M&L.

• 15 November 2017 - 10:07

Ans:

Dag luitjes. Jullie de lange broek aan. Ik de korte broek☺. Ik ga morgen voor een paar dagen naar Sevilla. Lekker naar de zo'n, wijntje erbij en flamenco dansen! Jullie nog veel plezier en lieve groetjes