31 Maart 44e Reisdag - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu 31 Maart 44e Reisdag - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

31 Maart 44e Reisdag

Door: Marijke/Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

31 Maart 2013 | Frankrijk, Bordeaux

Na de laatste zaterdag van Maart, dan gaat de klok een uur vooruit dat is normaal , ook in Frankrijk. je doet je ogen open en je kijkt op de klok het is 8 uur, nee zegt Marijke het is nu 9 uur , dan moet je toch ff nadenken oje zo vroeg.
Vandaag Eerste paasdag, eerst een paasonbijtje endie was goed, we gaan naar het centrum van Bordeaux met de bus, de camping ligt bij de laatste halte van bus 73, de receptie heeft gister gevraagd als je met de bus wil moet je dat 20 minuten van te voren aangeven, dan wordt de bus gebeld en stopt dan bij de camping anders komt hij niet.
De bus van 5 voor 12 en hij is er , gaat naar het eindpunt en vandaar met de tram naar het centrum, dat ging zo snel geen tijd voor een kaartje te kopen in de tram en rijden. Oh nu rijden we zwart zegt Marijke, na 6 haltes zegt Marijk je wilt toch die torens zien, jawel , nou dan moeten we hier uitstappen. dan was niet het eindpunt!
Lopend verder naar die torens ,kerk gesloten door naar het centrum, daar, je gelooft het niet eerste paasdag een groet markt met vlees,vis groente, fruit maar ook etenstentjes met mosselen ,gamba's,oesters,crepes, wijnen de fransen gaan dan uitgebreid eten , ziet er allemaal bijzonder uit. Het weer gaat met sprongen vooruit de temperatuur stijgt en de zon schijnt volop.Lopend door het centrum winkels voornamelijk gesloten, mooie gebouwen en statige kerken, de waterspiegel aan de boulevard en langzaam werd het drukker met wandelaars. De boulevard afgelopen waar vijf grote loodsen waar voorheen opslag was voor de havengoederen en nu parkeer garages en lunchroom's, restaurant's en mode winkels zijn. Een enorme skate baan, voor gevorderen,beginners en de allerkleinsten.
Lopend zijn we het centrum uitgegaan naar het beginhalte van de bus, was helaas net 2 minuten weg dus 40 miuten wachten in het zonnetje was geen straf.
Ook bij de camper lekker in het zonnetje en een glaasje erbij,hapje eten nog even skypen met PatLinda en Thijs, oja even voetbal volgen en aan het verslag van deze dag. Morgen gaan we verder naar boven , waar we stoppen laten we u morgen weten. Groet M & L.