Dag 36. Rustdag Nou en? - Reisverslag uit Waterport, Gibraltar van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu Dag 36. Rustdag Nou en? - Reisverslag uit Waterport, Gibraltar van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

Dag 36. Rustdag Nou en?

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

03 November 2017 | Gibraltar, Waterport

Daar zijn we weer, goede dag allemaal. Vandaag rustdag maar er moest toch nog even wat gebeuren ,er was nog een was tas,ook die is nu verwerkt. voorlopig even niet meer.
Tussen door koffie pauze's , het plan ,met de scooter naar Tariva zo'n 9 km met grootste en breedste strand heel interresant voor kite surfers, maar vandaag niets te bekennen , geen wind en dan lukt het niet. Aangekomen in Tariva en eigenlijk direct de kust opgezocht, opweg naar het uiterste puntje van Europa het schiereiland Isla de las Palomas ,scooter aan het begin van de dijk neergezet en lopend verder, aangekomen bij de poorten van de vroegere vesting , was afgesloten met een hek ,we konden niet verder,jammer ,meerdere mensen waren verbaast. Met de scooter verder naar de haven Marina, Daar vertrok net de Tavira jet , met 35 minuten in Tanger Marokko, hadden we ook kunnen doen , wisten we te laat , jammer. Even naar het bureau van Toerisme vlakbij het oude centrum, daar altijd een goede WiFi verbinding, even de code vragen en gelijk de twee vorige verslagen verstuurd, nu vanuit Tariva. Het oude centrum ,bijzonder ,smalle straatjes dan weer een pleintje met een terrasje een vleeshalletje en groentje veel leuke en kleine winkeltjes heel pittoresk, ook even een terrasje gepakt en een hapje gegeten.
Op een plein waren 4 poolse bezig met het maken van die grote zeepbellen, ik was geintresserd met welk spul ze dat deden, nou gewoon ,water een spec afwasmerk en nog een ander goedje hij noemde de naam, is mij ontschoten. Verder nog wat door Tariva gereden en weer op weg naar de camper. Na een pauze de wandelschoenen aan en vanaf de camping de weg oversteken naar het strand , ook heel breed in een hele gote baai. daar ook geen kite surfers wel veel campers tegen het strand aan en allen die deze sport beoefenen.wij lopend verder naar een uiteinde van de baai en daar verder door wat heuvels en binnen meertjes op zoek naar een N weg die leidt naar de doorgaande weg voor de camping langs,we hebben heel wat omweggetjes moeten maken om er te komen. Langs de doorgaande weg zijn er geen voetpaden dus door de bermen achter de vangrails,loopt niet gemakkelijk, toch weer op de camping aangekomen dat was twee uur later. Over de gehele dag,de zon scheen wel maar het was frisser en nog steeds de korte broek aan, er kwam bewolking en de lucht werdt vochtig , op dit moment dat ik dit schrijf regent het behoorlijk met flinke onweersklappen, Buiten regent het en binnen nu 26 graden. dat was het weer voor vandaag einde verslag.Allen ( als we het op tijd verstuurd krijgen) een prettig weekend gewenst. Gr.M&L.