18 Maart 31e Reisdag - Reisverslag uit Óbidos, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu 18 Maart 31e Reisdag - Reisverslag uit Óbidos, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

18 Maart 31e Reisdag

Door: Marijke/Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

18 Maart 2013 | Portugal, Óbidos

Sintra daar hebben we overnacht, een parkeerplaats in een dal midden in het stadje, parkeerplaats waar campers worden gedoogd. Wakker worden met het zonnetje aan kleden en de gordijntjes open, dan komen de eerste parkeerders in een mum van tijd loopt de parkeerplaats vol en je ziet de mensen denken die vervelende camperaars weg wezen!!! Rond 10 uur vertrokken het dal uit steil omhoog en tegenliggers die spontaan achteruit gingen, het stadje uit waar we gisteren zo hebben genoten op weg naar Ericeira een plaatsje aan de kust even een koffie stop en genieten van de omgeving, langs de kust verder naar Torres Vedras daar een boodschappen stop gedaan en o.a Kip piripiri gescoord.Ons doel was vandaag Peniche de wegen ernaar toe zo bijzonder mooi je waant je af en toe alleen op de wereld te zijn, aangekomen in Peniche het westelijkste plaatsje van Europa wat ook wel Cabo Carvoeiro heet daar op de parkeerplaats bij de vuurtoren gestopt en alleen maar zitten turen over die geweldige oppervlakte de Zee. UItgestapt en de rotsen afgedaald , er liep een looppad met trappetjes maar toch een beetje slim stappen anders!En foto's maken van alle dingen en natuur omjeheen. Het is er toegestaan om te overnachten, besloten om verder te gaan naar Baleal ook een kustplaats staat bekend om zijn golven, vandaar heel veel wavesurfers even geparkeerd en wij waren geinformeerd dat er een WiFi mogelijkheid is, met onze Powerwifi antenne vonden we hem en hebben we de verslagen van gisteren en eergister verstuurd en natuurlijk de post ophalen.
Van Baleal naar Obidos dat werd onze eindstop vandaag, we hadden al eerder vernomen dat de derde zondag in maart het einde was van de chocolade feesten, wat in Februari is begonnen, dan zou het daar bijzonder druk zijn. nu was dat voorbij en hebben wij genoten van het bijzondere stadje met zijn ommuring en stadspoorten en alle kleine winkeltjes. we staan net even buiten het stadje en langs ons loopt een authentieke aquaduct heel bijzonder. We hebben de Kip piripiri lekker verorbert, broodje,kruidenboter en een wijntje erbij ging helemaal goed. Dit verslag weer tot zover allemaal een groet uit het mooie Obidos,
M & L.