Dag 8 Bezoek aan Lourdes - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu Dag 8 Bezoek aan Lourdes - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

Dag 8 Bezoek aan Lourdes

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

06 Oktober 2017 | Frankrijk, Lourdes

Het weer zou vandaag even minder zijn, nu vanmorgen nog even fris en er wat regen verwacht. Alles vandaag in de rustige versnelling,rond half elf met de scooter naar het centrum van Lourdes. deze geparkeerd en wandelend verder richting de Basiliek en de grot waar de verschijning van maria is geweest. Ik kan nu al zeggen de oh's en ah's bleven bij ons maar komen. Aangekomen bij het plein voor de Basiliek stroomde het helemaal leeg er was een dienst geweest en was nu ten einde ,wij waren te laat. Maar zoveel mensen en kunnen zien van diverse nationalliteiten blank en gekleurd met rolstoelen en bedden met helpers allemaal in het wit gekleedmet witte baret verlieten het plein. wij hebben de basiliek de Grot div.kapellen de ruimtes waar mensen gedompeld kunnen worden, deze alleen van buiten kunnen waarnemen een heel plein grenzend aan de basiliek waar je kaarsen kunt aansteken van heel klein tot de mega grote paaskaarsen en beschreven met teksten in allerlei talen.Mensen die minuten( heel lang) geknield op het asfalt zonder iets eronder en heel gebiologeerd voor het maria beeld hun gebed doen. Zo over de gehele dag wij waren niet alleen, lopend door het centrum komje overal de souveniers winkels tegen ,restaurantjes etc. het hoort erbij. Ook bezochten wij de Burcht van Lourdes met het Pyreneese museum ook heel bijzonder. Lopend terug naar de scooter moesten we van de Pollitie omlopen oh was er wat aan de hand, nee er werd een begin gemaakt van een processie naar het plein voor de Basiliek gevolgd door een dienst, Nog nooit zoveel rolstoelen en bedden gezien allemaal met helpers en begeleiders mensen van de organisatie die dat allemaal in goede banen leiden een heel groot zangkoor en alle aanwezige in alle talen zongen mee , wij waren en zijn onder de indruk. nu dan maar opweg naar de scooter rond half acht weer bij de camper geariveerd. Even uitrusten en hierbij het verslag van vandaag. Groet uit Lourdes M&L.

• 06 Oktober 2017 - 22:48

Dina:

Een mooie dag naar Lourdes fijn dat jullie kaarsjes aangestoken hebben voor Tiny en Gerard het deed mij erg goed .nog een fijne tijd samen groetjes en kus

• 07 Oktober 2017 - 06:52

Hein:

Oom en tante

Een ervaring Lourdes ik ben er ook geweest
    Oma ging er ook vaak heen en mijn ouders zijn ook nog een keer met oma en oom jaap geweest
    Ik was altijd gefascineerd door de Maria beeldjes met water bij oma thuis. Daar heb ik er nu zelf ook een van thuis staan

• 07 Oktober 2017 - 09:10

Frank:

Klinkt erg indrukwekkend allemaal! Mooi dat jullie dit gedaan hebben!