12 Maart 25e Reisdag - Reisverslag uit Vila de Sagres, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu 12 Maart 25e Reisdag - Reisverslag uit Vila de Sagres, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

12 Maart 25e Reisdag

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

12 Maart 2013 | Portugal, Vila de Sagres

Na een nacht met alleen maar stevige regenbuien en wakker worden met zon stonden wij toch op een plekje waar flink wat kuilen waren en vol stonden met water. Na het douchen met half warm/koud water maakte onze buurman gestalte om weg te gaan, maar hij stond gelijk vast en ging naar de receptie voor tractor hulp, wij direct de stroom afgekoppeld en de pootjes omhoog dat als de tractor kwam hij ons ook tegelijk op het droge kon trekken en zo gebeurde het ook. Op de wasplaats alles oke gemaakt en de camper met hoge druk ff afgespoeld, ingepakt en de camping na afmelding verlaten. de reis vandaag was naar kennissen niet ver bij ons vandaan. Het valt onder Lagos, je moet naar Portelas de straat heet falfeira, daar woont Loek en Tedde, ja Ans we zijn bij ze geweest oh wat prachtig. het was even zoeken maar de aanwijsbordjes hadden een functie, bergje op dalletje in en weer een berg op kom je bij de poort,melden via interkom de poort open en camper naarbinnen . We besloten de camper beneden te laten staan ,de weg naar boven was bijzonder steil, lopend naar boven het werd steeds mooier. Loek en Tedde hebben daar een bed en breakfast met alles erop en eraan , kijk eens op www.herdadedosfrades.com of info@herdadedosfrades.com de plaatjes spreken voor zich. Na ruim een uur na ff lekker zitten babbelen met een kopje koffie hebben wij de reis weer voortgezet naar Sagres en verder naar Cabo de Sao Vicente, het uiterste puntje van Portugal en Europa, vanaf dat punt kijk je rondom over de zeeen heen zon en veel wind is het gevolg het is een belevenis om daar te zijn , enorme rotsen waar het water tegenaan staat te beuken met veel schuim en opspatend water ,dit is natuur. een wandeling over de rotsen geweldig mooi. Op naar het fort van Sagres met een enorme oprijlaan en parkeergelegenheid ook vooral voor campers. Na toegang betaald te hebben een stevige wandeling door het fort en naar de vuurtoren helemaal op het uiterste puntje van de landtong, alles heel mooi aangelegd in een ongerepte natuur met daar ook zon en veel wind. Het fort verlaten we waren weer aan koffie toe, gelijk even gekeken waar onze rustplaats zou worden voor de komenende nacht en het is geworden camping Sagres in Vila de Bispo een rustige camping met nog veel open plekken. Al met al hebben wij vandaag weer van alles genoten, en het staat nu weer op papier ff plannen maken voor morgen dat laten we morgen weer weten wat het geworden is. Groet Marijke & Leo.