19 Maart 32e Reisdag - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu 19 Maart 32e Reisdag - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

19 Maart 32e Reisdag

Door: Marijke/Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

20 Maart 2013 | Portugal, Coimbra

Het is wat afgezaagd als je een reis verslag weer opent met de mededeling het regent, nou lieve allemaal het was zo en het bleef de hele dag zo.Nog op bed liggend hebben we de plannen gewijzigd, vanuit Obidos zijn we naar Alcobaca gereden , camper geparkeerd net naast het grootste Kerk/Klooster van Portugal. Plu mee, vanuit onder de plu foto's gemaakt van het immense grote gebouw, de trappen op en komend op een bordes voor de kerk, je gaat naar binnen en o zo overweldigend groot deze kerk waar dan ook kerkbanken in staan maar vergeleken met de hoogte van de gewelven vindt je deze niet meer terug, heel indrukwekkend, tussen door de kerk is gratis te bezoeken en zeker de moeitje waard, het klooster en bijgebouwen moest toegang voor betaald worden, van horen zeggen het bezichtigen is het waard, dus oke inderdaad wat een historie geeft dit prijs heel bijzonder hoe er vroeger gebouwd is, en de keuken is totaal betegeld een enorme schouw en stookplaatsen waar hele runderen aan het spit onder konden.
alle ruimtes van gebed tot relax en bibliotheken bezocht, de moeitje waard.
Nog even door het stadje gelopen maar nogmaals met de regen niet sfeervol.
Weer terug in onze mobiel home het stadje uit, onderweg een stop gemaakt en telefonisch contact gezocht met Bart en Tineke, deze waren al geariveerd in Coimbra, wij hadden nog het plan om naar de kust te gaan , hebben we laten varen en Bart laten weten we komen naar jullie toe.
Rond Half vier waren wij op de Camping Parque Campismo de Coimbra, even inchecken en het park op en daar waren ze, Camper geparkeerd naast Bart en Tineke, en vanaf dat moment hebben we heel veel en alles weer eens doorgepraat, samen gegeten wijntje erbij af en toe Harry en Ankie even aan de telefoon. Ondanks de regen was deze dag weer bijzonder. groet Marijke & Leo.