22 Februari 7e reisdag - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu 22 Februari 7e reisdag - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

22 Februari 7e reisdag

Door: Marijke/Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

22 Februari 2013 | Spanje, Valencia

Na een toch redelijke goede nacht, we staan op een parking voor campers langs een zeer drukke doorgaande weg in Valencia, alles in orde gemaakt om vandaag een voettocht te doen. parking is 10 min. van het centrum en met een platte grond in de hand moet het lukken. En het weer ziet er vandaag weer goed uit, ik kan nu al melden vanmiddag om 14.00 uur was het 23 graden ( er is een foto van) heerlijk gezworven door het oude valencia bezoek aan de cathedraal en de grootste overdekte markt van spanje een aanrader zoveel mooie etenswaar van vlees, vis , wild , groente, fruit en noem het maar op het is er te koop. FF een kopje espresso met een croissantje( viel tegen) verder naar het museum van de zijde.
Halverwege de stad Valencia ligt er een singel verdiept , waar allemaal sportaccomodaties , parken en openbare fitness toestellen geplaats zijn, die singel snijdt Valencia door tweeen en worde met bruggen weer met elkaar verbonden, Een stevige wandeling door die singel gemaakt daarna weer in het centrum een hapje gegeten en vervolgens een stuk lopend en verder met de bus naar het uiterste van Valencia waar een vijftal schitterende moderne gebouwen staan met de naam Ciudad de Las Artes Y las Ciencias. Deze gebouwen zijn werelberoemd en in constructie een staaltje vakwerk.
Zo'n rond vijf uur waren bij ons de batterijen op, lopend door het park en de oude binnenstad kwamen we tegen zessen weer bij ons mobil Home, de schoenen uit en ff uitzakken dit was het voor vandaag, geen Km deze keer dan kan je ze ook niet vergeten. we zijn er rosig van en waarschijn lijk vroeg naar bed.