28 februari 13e reisdag - Reisverslag uit Granada, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu 28 februari 13e reisdag - Reisverslag uit Granada, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

28 februari 13e reisdag

Door: Marijke/Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

28 Februari 2013 | Spanje, Granada

Vandaag een bijzonder verslag, dit gaat niemand geloven, heeft het soms te maken met de 13e reisdag?
Omhalf zeven wakker door een enorme wolkbreuk met flitslichten, dat sukkelde zo even door en rond acht uur toch maar het bedje uit, even de gebruikelijke dingen doen en de camper klaar maken voor vertrek. Rond 10 uur vertrekken we en nog steeds gemiezer de reis naar Granada is begonnen een kleine 400 km, na zo'n 200 km reden we op de A7 afslag naar de A91 waar Politie stond en borden verboden voor vrachtwagens wegens sneeuval, we hebben zo'n ruim 100 km door de sneeuw gereden er was een baan vrijgemaakt en het mooie was we reden voorop.Een geweldige reis door de bergen zelfs tot 1380 meter. Op de tegen overgestelde weg kwamen we alleenmaar wagens tegen dik onder de sneeuw en een flink aantal sneeuschuivers en strooiers, Wat ook bijzonder mooi was dat Marijke heel wat foto's gemaakt heeft van de omgeving de een nog mooier dan de ander. Inhalen was niet mogelijk er lag op verschillende plaatsen wel 10 tot 20 cm.Als je denkt we gaan naar zuid Europa want daar schijnt altijd de zon da was dit een bijzondere ervaring.
Aangekomen in Granade camperplaats gevonden en alles geinstalleerd en direct maar op pad naar het centrum van Granada 4 km lopen daar hadden we wel zin in, dat was rond een uurof half vijf alle winkels dicht dat hoort zo, via een buitenwijk kwamen we in het centrum waar best veel toeristen liepen zo naar de singelgracht van het Alahambra wat we morgen gaan bezoeken. En ook in Granada hat het flink gesneeuwd zie de foto, op het plein van het gemeentehuis een heuse Sneeuwpop, voor heel veel toeristen was dat al een bezienswaardigheid. Het werd al lekker donker de stad verlicht en besloten terug te gaan naar onze M.H. tenslotte even dit verslag maken en vooral doorwarmen Granada was koud.

• 28 Februari 2013 - 22:38

Yvonne:

Hoi Marijke en Leo
    Het is inderdaad heel bijzonder om daar sneeuw te zien. Stella had gisteren ook sneeuw in Madrid. We hebben er even hard om gelachen. Zij had lol toen wij vertelde dat er afgelopen weekend weer sneeuw lag in Nederland. Nu schijnt hier af en toe de zon.
    Veel plezier verder en goede reis!

• 01 Maart 2013 - 10:43

Frank:

Het is dat ik een foto zie.. anders zou ik het inderdaad niet geloven!!