01 April 45e Reisdag - Reisverslag uit Bommiers, Frankrijk van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu 01 April 45e Reisdag - Reisverslag uit Bommiers, Frankrijk van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

01 April 45e Reisdag

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

01 April 2013 | Frankrijk, Bommiers

Tweede Paasdag 1 april is geen grap, het is waar het wordt een mooie dag lekker zonnetje en we vertrekken uit Bordeaux. camper vuil water geloosd schoon water geladen, toilet legen en de camperplaats betalen hierbij zijn alle zaken geregeld.
Gister toen wij in de bus zaten zagen we een enorm project met zonenergie dat wilde we van dichtbij zien. Het zijn wel 12 voetbalvelden vol waar enorme stellages staan vol met zonnepanelen , daar een aantal foto's van genomen wat jammer was dat er ter plaatse geen info stond op borden of iets degelijks.
We verlaten de stad Bordeaux en gaan direct de snelweg op de N10, is geen tolweg we wilden wat meer landschap en omgeving zien , het was betrekkelijk rustig ivm tweede paasdag,via Angouleme naar poitiers daar een camperplek geprikt was op een parkeerterrein van Futuroscope ,er stonder er een flink aantal ook om het park te bezoeken en verder geen voorzieningen. wij haakten af ,prikte een camping in Saint -cyr , de naam is Du Lac de Saint-Cyr, ons gemeld en een plaatsje gezocht, vandaag 1 April was de opening van het seizoen dus betrekkelijk rusrig. Een hele fraaie camping aan het meer ziet er nijzonder uit. Even onze stoelen tevoorschijn getoverd en heerlijk in het zonnetje koffie gedronken. Een potje jeu de boules gespeeld en een stuk gewandeld langs het meer. Een hapje eten en nu bezig het reisverslag te maken wat morgen 2 april op de lijn komt ,op deze plek niet voldoende WiFi sterkte, Oke' tot het volgend verslag , Gr. M & L.