16 Maart 29e Reisdag - Reisverslag uit Baleal, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu 16 Maart 29e Reisdag - Reisverslag uit Baleal, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

16 Maart 29e Reisdag

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

16 Maart 2013 | Portugal, Baleal

Vandaag met de bus naar het centrum van Lissabon, we waren vroeg wakker, alles gedaan wat we normaal doen . Vijf minuten van af de camperplaats stopt de bus, 10.05 uur wij waren er maar de bus 129 niet,kwam 10 min. later hield in de we de aansluitng misten met bus 161 , daar ongeveer 30 min gewacht en jaar hoor hij kwam en bracht ons met 30 min. naar Lissabon, wij dachten centrum maar het was het eindpunt, ter plekke op de kaart gekeken waar wij stonden en richting centrum gelopen zo'n 45 min en ja hoor het begon te regen, plu mee dus wat kon ons gebeuren, eenmaal in het centrum een terrasje opgezocht we waren toe aan een americano met wat lekkers erbij. We hadden ons voorgenomen lekker de stad verkennen ,beetje slenteren fotootje hier en een winkel daar. Lissabon heeft bijzonder mooie wimkelstraten en centra's afgewisseld met mooie gebouwen, vandaag geen museumbezoek uiteindelijk kwamen we bij de Taag de rivier beneden aan het centrum en aan een terminal lagen twee enorme cruisschepen, daarheen gelopen het was net inschepingstijd waarschijnlijk gaat hij vertrekken. Vandaar uit de oude binnenstad van Lissabon in dit was heel bijzonder, veel trappen, kleine restaurantjes op de meest onmogelijke plekken, cafeetjes in smalle en kleine straatjes. Ook rijdt hier de oude elec. Tram in straatjes ook heel smal en steil omhoog, ook staan ze gewoon stil in een steilstraatje. lopende voort kwamen we op een bordes uit met een uitzicht op de terminal en inderdaad de cruisschepen maakten los om te vertrekken, zonder sleepboot hulp. Lissabon ligt aan een open zee dus geen sluizen. op het bordes waren veel mensen om dit gade te slaan ook onder het geluid van de hoorns van de boten en door muziek wat door diverse bands ten gehore werd gebracht. Onze voettocht voortgezet naar het centrum en daar een hapje gegeten, de wimkels waren open dus ook veel publiek.
De terugweg gingen we anders doen, met een ferry boot over en daar een bus pakken die ons naar Costa da Caparica zal brengen, het bleek 124 te zijn , toen wij van de boot kwamen ging er net een langs met de tekst voorop,de halte gezocht en dat duurde 17 minuten voor de volgende kwam, buschaufeur gevraagd of dat klopte waar we naar toe wilden , hij andtwoorde in het portugees dat het in orde kwam, onderweg riep hij ons en vroeg of we 10 min. wilde wandelen dan stopte hij bij de volgende halte en wees ons de weg. zo vanmorgen om 10.00 vertrokken en om 20.30 weer terug bij ons mobiel home, wij vonden het een geslaagde dag. groet Marijke & Leo.