20 februari 2013 5e reisdag - Reisverslag uit Vilanova i la Geltrú, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu 20 februari 2013 5e reisdag - Reisverslag uit Vilanova i la Geltrú, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

20 februari 2013 5e reisdag

Door: Marijke/Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

20 Februari 2013 | Spanje, Vilanova i la Geltrú

Wat is het toch geweldig om op te staan met de zon in je camper,daar gingen we voor.Redelijk weer opgeknapt zijn wij vertrokken en via de peage snelweg als eerste naar Lloret de mar, het stadje in en via en smalstraatje naar de boulevard dit was bijzonder, camper geparkeerd kaartje gekocht en Marijke zette een lekker bakje koffie, op een betonnen randje aan het strand luisteren naar de zee lekker opgedronken. Zo'n 47 jaar geleden waren wij hier ook,toen nog verkering en onze eerste buitenlandse reis.
Langslopende toeristen hadden veel belangstelling voor de camper.
Vanuit Lloret richting Barcelona we houden de kustweg aan om zo in Barcelona aan het strand tekomen het lukte via industrieterreinen en plots stonden onder de wereldberoemde walvis hier natuurlijk een foto geschoten.Gouw weer weg ivm politie. We zochten ergens langs de boulevard naar een plekje om even te parkeren en weer een koppie, helaas lukte niet en door het eenrichtingsverkeer kwamen we geweldig midden in Barcelona uit. Effe draaien op een afgesloten pleintje met toeristen en bewakers draaiden we zo de binnenstad weer uit.Een geweldige ervaring.
Barcelona uit naar Gava daar wat boodschappen gedaan en diesel getankt,oja nieuw, eerst betalen zeg maar hoeveel Euro's en dan pas tanken. Ook weer speciaal. Ook het volgende was speciaal langs de kustweg naar Villanova i la Geltru een zeer bochtige twee baans weg met haarspeldbochten onverwachte stijgingen en dalen en dat 27 km lang, het mooie was wij reden vooraan!!!
Aangekomen op park Villanova hoofdzakelijk overwinteraars en bungalows, en een gedeelte voor passanten lekker onder de bomen dus geen 1-2-3. Ook nu vanavond, Marijke begint wat te snotteren, vroeg naar bed , voor ons een mooie en bijzondere dag.

• 21 Februari 2013 - 22:03

Frank:

Mooie ervaringen PaMa, dat pikken jullie gewoon ff mee hoor!!