Dag 34. 1 November. - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu Dag 34. 1 November. - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

Dag 34. 1 November.

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

01 November 2017 | Spanje, Tarifa

Allen weer welkom. Vandaag 1 November, Allerheiligen is overal bekend, hier in Spanje een Nationale feestdag.Alle winkels en bedrijven gesloten, wat doen de Spanjaarden? Een beetje opgezocht dmv Google en hier en daar gevraagd. Ze eren de heiligen en vooral hun familieleden die hun ontvallen zijn, ze maken de stenen op de begraafplaatsen schoon en worden overweldigend met bloemen aangekleed en zoals men mij heeft gezegd de een overdreven meer dan de ander. En verders de dag , zo vertelde de camperbaas mij, men maakt er een grote Party van.
Wij vanmorgen wat later wakker dan normaal, de zon scheen al, het een en ander gedaan, zoals bekend, met de camper het vuile water weggebracht vers water ingeladen en de toilet ook geleegd. Betaald bij camperbaas Alfonso en vertrokken weer binnendoor naar Chipiona, onder de plaatselijke Spanjaarden het mooiste strand uit de omgeving met een zeer verzorgde boulevard. Even een kop koffie gedronken met wat lekkers en verder naar El Puerto allemaal door gebieden , net het westland, maar dan met kunststof kassen zeg maar plastic,waar van alles geteeld wordt. We hadden van Alfonso gehoord, zet daar op een mixcamperplaats je camper neer en dan vaar je over naar Cadiz, kost maar 2.65 euro enkele reis pp. super zei hij! wj hebben zijn raad niet opgevolgd en zijn door gereden naar Cadiz. Cadiz is gebouwd op een schiereiland en ooit de hoofdstad van Spanje geweest. Aangekomen bij Cadiz ga je over een brug die net zo groot is als de brug bij Honfleur/Le Havre , 1 kilometer lang met op en afrit, enorm, zeeschepen gaan hier onder door. Via de coordinaten aangekomen bij ook een mixparking waar campers ookmogen overnachten. Lopend de stad in , de winkels gesloten maar heel veel mensen op de been terrassen vol en allemaal eten en drinken bijzonder gezellig en allemaal netjes gekleed. Wij waren in het historische gedeelte van Cadiz, en wij vonden het een mooie en gezellige stad om te bezoeken met veel klassieke huizen,gebouwen en vooral kerken.Ook langs de stads wal gelopen ,met zijn geschiedenis, door een stadspark ,heel bijzonder met wel 100 verschillende bomen, dat gaf het info bord aan. De mixparking ,op dit moment dat ik dit schrijf staat nog vol met auto's we verwachten dat ze vanavond allemaal noch vertrekken, ik laat het weten. De parking ligt aan een containerhaven, morgen gewoon weer een werkdag, hoe laat wij gewekt worden door de werkzaamheden weten we niet , ook dat laten we weten. Alles bij elkaar weer een mooie dag. Allen, weer tot later. Gr.M&L.