03 Maart 16e Reisdag - Reisverslag uit El Rocío, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu 03 Maart 16e Reisdag - Reisverslag uit El Rocío, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

03 Maart 16e Reisdag

Door: Marijke/Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

03 Maart 2013 | Spanje, El Rocío

Zachtjes tikt de regen op ons camperdak, het deed ons denken aan Rob de nijs (camperdak = zolderraam). daar wakker van worden en soms ging het heftiger, aankleden etc de camperplek ff betalen en starten de motor vandaag naar El Rocio 81 km vanuit Sevilla, de zon begon ook te schijnen en af en toe een bui. Mooie weg en vrij rustig rijdt lekker ontspannen.Aangekomen in El Rocio met veel regen, het plaatsje doet denken aan een western stadje zandwegen geen stoplichten en borden al helemaal niet, het vervoer is hoofdzakelijk paarden en ezels met wel of geen aangespannen wagens.
Veel toeristen met bussen tegelijk die gewoon de zandwegen oprijden, wij ook een stuk gedaan maar toch gedraaid het werd wat blubberig en veel kuilen vol water het regende nog steeds. El Rocio staat bekend om zijn vele pelgrims die daar zondags komen en een kleine processie lopen in het dorpje, met de pinkster komen er honderd duizenden ter vereering van hun H.H.Maria, wij waren van daag te laat om de processie mee te mogen maken.Een geweldige mooie kapel staat, zeg maar op het dorpsplein, met een heel fraai altaar en tabernakel alles achter hekken alles met goud bedekt , meters hoge kandelaars met idem hoge kaarsen een rijkdom om te zien, een aparte ruimte waar je een halve meter kaars kan opsteken,rekken vol. Verders door het stadje gelopen met laarsen en paraplu omhoog, het regende nog. Aangekomen bij de camper hebben we besloten dat we op de plaatselijke camperplaats zouden overnachten.Mooie ingerichte plekken met alle voorzieningen, inmiddels droog en de zon begon te schijnen. Onze buren komen ook uit Noord-Holland enwel Opmeer, raken aan de praat en het zijn raadsleden van de gemeete Opmeer. Ook kenden ze mensen die wij ook regelmatig ontmoeten. Ook nog andere camperaars gesproken die afgelopen nacht in sevilla gestaan hebben , wat wetenswaardigheden uitgewisseld o.a. de Power WiFi antenne die het bij ons bijzonder goed doet.Vele maken een rondje Spanje - Portugal, een anderstel steken van de week over naar Marokko en maken daar een rondrit.
Na een lekkere maaltijd met daarbij een wijntje, ff dit verslag maken en posten gaat de avond weer voorbij en gaan we weer denken aan de dag van morgen.
Wat we de laatste verslagen niet hebben vermeld is de afstanden in Km. Tussen Benidorm en vandaag in El Rocio hebben we 812 km afgelegd.