14 maart 27e Reisdag - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu 14 maart 27e Reisdag - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

14 maart 27e Reisdag

Door: Marijke/Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

15 Maart 2013 | Portugal, Lissabon

Wakker worden met een tikkend geluid van de camper, dat betekent dat de zon schijnt, hij gaat dan uitzetten. Wij ons bedje uit, koffie zetten en nuttigen me de zon in de camper. Vandaag richting Lissabon, daar willen we het weekend zijn. Vertrokken uit Porto Covo langs de kust naar Sines, een geweldig stukje natuur om zo langs de kust te rijden. De bedoeling was om Sines heen te rijden, ook dat is een kustweg, dat lukte niet vanwege werkzaamheden, omleidingen, nou dan raakt de navigatie ook de weg kwijt, uiteindelijk de weg gevonden naar Vila Nova de St.Andre.
Vandaar helemaal naar boven over de N 261 naar Comporta, al die wegen gaan door niemandsland, af en toe een paar huizen en een mooi glooiend landschap. Verder door naar de pont bij Trola die je overzet naat Setubal, een ritje van 30 minuten, we moesten ook 3 kwarier wachten voordat de pont kwam, omrijden is ca. 70 kilometer, maar we wilden met de pont, ook weer een belevenis. Setubal is een havenstad, leuk om te zien een vrachtschip uit Delfzijl die voor anker ligt. Ook ligt Setubal in het Arabide gebied waar een bijzondere mooie weg doorloopt, de N10, die ons zo richting Lissabon brengt. De camping die wij geplanned hadden ligt in het zuidelijke gedeelte van Lissabon, die gescheiden wordt door de Taag rivier. Vandaar uit gaan we trips maken, ook met de scooter en met de bus naar het centrum van Lissabon. Daarover morgen en overmorgen meer. Vandaag hebben wij bijzonder genoten van de omgeving en de route van de Westkust van Portugal. Nu de groeten van Marijke en Leo.