27 Maart 40e Reisdag, - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu 27 Maart 40e Reisdag, - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

27 Maart 40e Reisdag,

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

27 Maart 2013 | Spanje, San Sebastian

Orio, een plaatsje nog nooit van gehoord, het ligt verscholen tussen de bergen en hoog boven je gaat de snelweg . tussen de bergen met rotsen in een dal vanmorgen mistig tegen regen aan, oke we besloten om verder te gaan in ieder geval naar Donostia-San Sebastian. de tolweg en snelweg zouden we mijden het was maar 20 km. Na het ontbijt en camper klaar maken, navi ingesteld en de camping af , na de eertse rotonde derde afslag direct een wat smallere weg en wat steil omhoog ,oje zegt Marijke dat is ook wat , je komt een tegenligger tegen ja die moest maar de berm in , dat was aan de rotskant! Ook haarspeldbochten zaten in het traject ging moeiteloos als je maar gang houd, eenmaal kwam er een onverwachts dus even stil naar zijn een , wielen even slippen maar hij kwam er, he he. Verder omhoog in de dikke mist het werd stapvoets rijden tot we het topje berijkt hadden, stonden ook mee huizen een camping en andere voorzieningen. De weg omlaag gaat eigelijk vanzelf wat flinke bochten een vrachtwagen die je tegenkomt toevallig op een verbrede weg, rijdend voort rijdt je zo San Sebastian binnen, Marijke goed opgelucht.
Als je op de navi geen adres in vult brengt hij je automatisch naar het centrum, maar dat is mooi dwars door het mooie klassieke San Sebastian en mooie winkelstraten, je kunt wel zeggen een hele grote P.C. hoofdstraat. Maar nergens kunnen stoppen, alles vol heel veel scooterparkeerplaatsen , dan maar een brede weg gezocht en op een bushalte de coordinaten ingetikt van een camperplaats , iets buiten de stad bij het voetbal en ook een Torres stadion en daarbij ook een groot spaans circus was neergestreken, geen camper te bekennen , de volgende ingetikt bij de universiteiten en busstops plaats, weer een stuk door het centrum, geweldig, op die plaats stonden al meerdere wagens, wij ook geparkeerd net naast het kaartjesautomaat, een kaartje per dag kopen verder geen voorzieningen. Ook hollanders naast je en wat wagens verder , een kaarje eruit krijgen is hogeschoolwerk , maar je raakt daardoor aan de praat, mensen uit Purmerend die de hele wereld rondreizen en een geboren Monnickendammer is en mensen die laats een heel stuk hadden gelezen in het NKC kampeerautoblad over de Hobby camper bijeenkomst in Berkhout, wat wij met nog vier stel hadden georganiseerd, die vonden het heel bijzonder dat wij dat waren geweest.
Oke we wilden nog even naar het centrum mooi droog weer en een zonnetje erbij, 3 km gaan we lopend doen, ja San sebastian heel bijzonder met een strand, een baai een boulevard met alles erop en eraan voor een mooie modaine badplaats, heerlijk doorheen gewandeld hapje gegeten wat boodschappen gedaan, maar helaas er kwam weer water van boven, met de bus terug naar de camperplaats, enzo komt er aan deze dag weer een eind, nog even dit verslag op papier, plannen voor morgen maken en waarschijnlijk komt dit verslag wat later in de lucht , geen WiFi op deze plek. tot gauw M& L.