Dag 38. Gibraltar dag 2. - Reisverslag uit Ronda, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu Dag 38. Gibraltar dag 2. - Reisverslag uit Ronda, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

Dag 38. Gibraltar dag 2.

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

05 November 2017 | Spanje, Ronda

Goede Morgen allemaal, Ook wij laat wakker weer met een opkomende zon en tegelijk de maan die in het westen ondergaat. De gebruikelijk dingen gedaan, scooter van de camper gehaald, vanuit de verte zagen wij dat de kabelbaan weer werkte, op de scooter naar Gibraltar,paspoort controle, stelt niets voor vinden wij. Aangekomen bij de kabelbaan ,kaartjes gekocht 2 x pensionnada, even in de rij en toen naar boven , 429 meter. Onderweg wordt je gewaarschuwd geen etenswaar en plastic tassen in je handen te hebben ! We stapten de cabine uit en gelijk kwam er een Aap bij een van de passagiers en deed een aanval op zijn tas, daar zaten banaanen schillen in, die man gooide hem direct weg en de Aap er achteraan en vandoor. Een gewaarwording Apen groot en klein lopen gewoon in het rond ,ook weer bijzonder,er zijn nog meer verhalen die komen nog wel langs.
Boven op die reusachtige berg geweldige uitzichten ,over Gibraltar, en ver over Spanje en de straat van Gibraltar met veel scheepvaart met redelijk helder weer dus goede vergezichten.
Zo'n twee uur op de berg geweest en toen retour naar beneden met een rondje door het aangrenzende botanische tuinen. Met de scooter verder een rondje om de berg , door diverse tunnels ,pikkedonker, naar het uiterste puntje van het eiland bij de vuurtoren met in de verte Marokko. Langs de oostkust weer terug, geen zon dus een beetje fris, en via de grens weer naar Spanje. Nou vooruit dan maar ff een Mac Donald gedaan lekker makkelijk vandaag. En weer terug naar de camper, weer een hele mooie belevenis vandaag.
Tot zover, morgen gaat de reis weer verder, waarheen dat komt morgen wel. Gr.M&L.