26 Maart 39e Reisdag - Reisverslag uit Orio, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu 26 Maart 39e Reisdag - Reisverslag uit Orio, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

26 Maart 39e Reisdag

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

26 Maart 2013 | Spanje, Orio

Wakker worden en droog dat is zo lekker, en dan bedoel ik buiten, ff lekker een kopje koffie gezet ontbijtkoekje erbij en wakker worden.
Een geweldig mooi douche gebouw helder en schoon, even ontbijten en alles klaar maken voor vertrek, de reis gaat vandaag richting Bilbao, we zouden nog even kijken op de tablet wat voor bezienswaardigheden Bilbao heeft, nou , wij kijken altijd naar de top 10, het zijn over het algemeen musea en kerken, kathedralen enz enz. We zien wel al loop je alleenmaar door de stad is dat al bijzonder.
Oja, de tablet geeft aan er staat een Update klaar voor Sygnic de navigatie met daarbij wat er meer mogelijk is, ik denk gaan we even doen , we hebben hier een goede verbinding, en hup je toets in en hij gaat update zijn werk doen, nou ik had het beter niet kunnen doen ( he Frank & Patrick) nam veel tijd , alle landen gewist , volgende vraag tik fe productcode in om het te herstellen (is gelukt) nederland opnieuw gedownload ,oke klaar! dacht ik, maar we staan in Spanje, moeten nog door Frankrijk,Belgie om thuis te komen, dus ook die landen ff loaden, al met al waren we daar even zoet mee. (niet meer doen onderweg).
Dat achter de rug en de motor aan, afscheid van de eigenaresse en richting Bilbao, de weg , vandaag alleen snelweg, is zo mooi en glooiend met dalen en bergje op een uitzicht over de zee allemaal bijzonder.
Aangekomen in Bilbao, een camperplaats op de navi ingetikt en brengt ons helemaal naar boven bij toeval achter een vuilniswagen omhoog, even een afslag gemist en achter de vuilniswagen aan , u raadt het op de stort van de gemeente zou de camperplaats zijn, fout, toch maar terug en de juiste afslag genomen nog een stukje hoger en ja daar staan meerdere campers, mensen een uitzicht zo over de hele stad geweldig, je kijkt naar zee en de rivier volgend het binnenland in. we hebben daar even staan te genieten. Om naar de stad te gaan rijdt er om het uur een bus naar het centrum, helaas was net langs geweest. Besloten om het hier bij te laten nog even wat foto's en we zijn verder gegaan eerst weer naar beneden en dwars door de stad heen en gelukkig alle stoplichten deden mee sprongen spontaan op rood, keken wij direct wat in de rondte. De stad uit je zit dan direct weer op de grote weg richting San Sebastian, het werd een tolweg met ook hele mooi plaatjes om je heen . Even in de campercatalogus kijken, Orio daar is een camperplaats daar gaan we op af, bij het einde van de Tolweg afslag 11 rechts af, ging ietsjes fout verkeerde doorgang, even een ommetje gemaakt en zo kwamen we alsnog in Orio.
Mooi aangelegde camping en uitzicht naar zee, bergen,snelweg en een mooie aangelegde haven. Hier gaan we overnachten en morgen gaan we weer nadenken over de dag van morgen, dit was het tot zover groet uit Orio M & L.