22 Maart 35e Reisdag - Reisverslag uit Madalena, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu 22 Maart 35e Reisdag - Reisverslag uit Madalena, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

22 Maart 35e Reisdag

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

22 Maart 2013 | Portugal, Madalena

Hoera de dag begint met zon, dat is lekker wakker worden. Even terug naar gisteravond laat , enorme regenbuien en giga windstoten de camper stond finaal heen en weer te dansen maar toch de slaap kunnen pakken.
Met de bus naar Porto, we wisten de vertrek tijden bij de halte om de hoek, moesten we regenjack's mee? nee doen we niet wel de plu. de bus van 10.21 nemen we lekker op tijd bij de halte zeker 10 min. begint te regenen, de plu ,oh vergeten, op een holletje terug naar de camper, Marijke wacht, en ook nu ben je pensionade, het gaat niet zo snel meer, maar de bus wel die was 5 min. te vroeg en gaat gewoon door als je niet instapt . terug gekomen met plu Marijke stond er nog en de bus was al geweest en 40 min. wachten, om de tijd te doden maar alvast naar de volgende halte gelopen. De bus kwam 11.03 op tijd en volgens Marijke met een mooie portugese gedistingeerde chaufeur, dat vegoedt veel . op naar Porto een monsterrit, het eerste gedeelte over bijzonder slechte wegen, de volgende door hele smalle straatjes dat de spiegels van de bus ternauwernood niet de muren raken en sommige delen stapvoets moet rijden dat de bus niet schommeld anders zoe het ook mis gaan, de rit duurde 45 minuten en hij ging als een speer ,de chauffeur had er lol in om stevig te rijden.
Aangekomen op het eindpunt Trindade, de chauffeur bedankt voor de spectulaire rit, eerst maar koffie op een mooi terrasje in het zonnetje en wat lekkers erbij, even aan de praat met medelanders uit steenwijk ook met camper in Porto. plattegrond erbij , vanuit het eindpunt zouden we zo naar beneden gaan met links en rechts naar bezienswaardigheden kijken, eerlijk waar je komt ogen te kort, allemaal bijzonder mooi ,standbeelden,kerken de een nog mooier en dan de vorige, gemeenten gebouwen, etalage's, parken allemaal bijzonder. We kregen wat honger en de batterij van foto toestel raakte leeg, lopend langs de Rio Douro en bij de mooiste stalen brug wat ik meen gebouwd door alfonso Eifel een restaurantje lekker fris en een tafeltje buiten, wederom begon het te regen, naar binnen , wat lekkers besteld , de oplader voor de batterij in het stopcontact en we zaten droog. Na de maaltijd, we hadden al een beetje gerekt toch maar afgerekend en met de plu omhoog een stukje gelopen en bij de brug pijler een schuilplaatsje gevonden. Maar het werd weer lichter zo verder gelopen richting de Jardin de palaco de cristal, daar aangekomen met wat stevige klimmetjes was er in het gebouw, een koepel niets te beleven word gebruikt voor evenementen en wederom weer water uit de lucht en toen zakte de blijheid ook in de schoenen, terug naar het centrum waar het ondertussen druk was en besloten door wat mooie straten de eindhalte van de bus op te zoeken wij vonden het goed zo vandaag, de bus stond klaar en 45 min. later deden we de deur van de camper weer open, he he dit was ook weer een mooie dag helaas het weer schommelde heen en weer, waarschijnlijk hebben we daardoor wat minder gezien ,dan is dat zo.
Nu het verslag van vandaag is ook dit keer weer op papier gezet nu afsluiten eerst een kopje koffie en dan naar het WiFi steunpunt, groet van Marijke & Leo.

• 23 Maart 2013 - 20:54

B&10:

Hallo l&m. Eergisteren laat in Cascais aangekomen op orbituurcamping .snachts veel regen .gisteren met de motor naar Lissabon ,prachtige dag.vanacht weer regen tot een uur of 10 .Alles weer ingepakt en we zijn nu in Evora op de camping .morgen stad bezichtigen en dan zien we nog wel verder groetjes van b&10