20 Maart 33e Reisdag - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu 20 Maart 33e Reisdag - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

20 Maart 33e Reisdag

Door: Marijke/Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

20 Maart 2013 | Portugal, Coimbra

Het weer wat een verschil met gister, opstaan met zon en nu zeggen we al, is niet meer weggeweest. Douchen, het plan was wij zouden verder gaan, maar daar het zulk mooi weer was besloten om te blijven en deze dag samen met Bart en Tineke door tebrengen, tafel en stoelen naar buiten, Tineke een mooi kleedje gepakt, volgende keer doet ze een ander kleurtje op tafel, even naar de bakker lekker verse broodjes en samen ontbijten in de zon met een bijzonder uitzicht over de stad en de bergen.
Nog even gebruik maken van de wasmachines en hop samen naar de stad. Een plattegrond bij de receptie gehaald en de poort uit bij de rotonde kwam de bus aan en wenkte ons of we mee wilde, even een spurtje, betalen voor 4 personen 2.20 Euro, de bus rijdt richting centrum plots een weg afgezet , wij kregen de indruk de chauffeur raakte hem ook kwijt. twee maal het zelfde rondje gereden, de chauffeur ging toen zijn eigen weg , eenmaal voor een rood stoplicht stoppen, hij wilde weer rijden wat hij ook deed de bus ging niet meer voor of achteruit wij hebben zo'n 10 minuten in de bus gezeten en gekeken wat er allemaal zou gaan geubeuren, nou er gebeurde niets en besloten het laatste stuk te lopen en de chauffeur succes gewenst.
Coimbra een mooie en eenvoudige stad door heengewandeld kris kras door het centrum en ook wat straatjes achteraf en veel plezier en lol gemaakt zo met ze vieren. Wij kwamen een Fado lokaal tegen genaamd Fado Centrum en besloten om een mini concert bij tewonen wat om zes uur begon een uur zou duren, en werd afgesloten met een glaasje Port.
Tussen door een hapje gegeten op een zonnig terras, het station bezocht en langzaam weer naar het Fado Centrum gelopen, we waren op tijd en mochten vooraan plaatsnemen en de ruimte liep langzaam vol.
Het begon met uitleg in het Portugees en Engels, een kleine documantaire en twee gitaristen en zanger betraden het podium. Bijzonder mooie en warme muziek met tussen door een uitleg. Na het portje en het kopen van een CD zijn wij weer op zoek gegaan naar de bus ,lijn 38 die ons echt waar voor de camping afzette.
Deze dag samen met Bart en Tineke en niet te vergeten het mooie weer heeft ons een heel warm en fijn gevoel gegeven over het bezoek aan deze plaats Coimbra, tot zover, tot het volgende verslag dat zal weer morgen zijn. Gr.Marijke & Leo

• 21 Maart 2013 - 08:59

Frank:

Heerlijk om te lezen dat jullie zo aan het genieten zijn!!!!

• 21 Maart 2013 - 18:31

Jose Van Wees:

doe de hartelijke groeten van ons aan Bart en Tineke
    En verder heel veel plezier jullie daar in het mooie Portugal
    gr toon en jose