17 Maart 30e Reisdag - Reisverslag uit Baleal, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu 17 Maart 30e Reisdag - Reisverslag uit Baleal, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

17 Maart 30e Reisdag

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

17 Maart 2013 | Portugal, Baleal

Vandaag vertrek uit Costa da Caparica na een paar prettige dagen in Lissabon geweest te zijn, ontbijten en camper klaarmaken voor vertrek. Afmelden bij de receptie en op weg, wegaan de brug over de taag over en nemen afslag Belem een hele draai over de weg heen en onder de pijlers door we volgen de navigatie rotonde eerste rechts, afgezet politie, en dan doe je maar wat, de navi lost dit niet , uiteindelijk snapt hij het en komt alsnog goed. Er is wat te doen in Belem wij dachten een marathon, enorm veel publiek die waaieren allemaal uit ,dus net voorbij. We parkeren de camper tegenover het voetbalstadion van F.C. Belem ruimte genoeg, later niet meer want ze speelden thuis. We bezochten Doca de Belem, Torre de Belem en Mosteiro dos jeronimos en wat we even kwijt wilden de zon scheen behoorlijk. Heerlijk wandelend over de boulevard loop je van de het ene monument naar de volgende. Vanuit de Mosteiro lopen we weer, is wel berg op, naar onze camper en het intussen aardig druk ivm de thuis wedstrijd van Belem, ook stonden er ook bussen met supportes van de tegenpartij omringt met politie,ze mochten de bus nog niet uit , dat was een heel karwei om ze binnen te houden.
Wij zijn verder gegaan langs de kust naar Estoril en toen binnendoorn naar Sintra, met een camperplaats in het stadje beneden in het dal. Camper geparkeerd ff een koppie en toen Sintra bekijken, wat een stadje geweldig mooi, een park met allemaal beelden en kleurrijke beesten, winkelstraatjes tegen de rotsen op vol met kleurrijke spullen porselein etc, veel restaurantjes het was Zondag dus ook hier veel publiek. Sintra heeft een mooie indruk bij ons. Terug naar de camper even pauze met een wijntje en later de verslagen maken ook nog van gister worden geplaatst als we weer internet en WiFi aansluiting hebben. vandaag weer tot zover tot gauw. Groet Marijke & Leo.