13 Maart 26e Reisdag - Reisverslag uit Porto Covo, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu 13 Maart 26e Reisdag - Reisverslag uit Porto Covo, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

13 Maart 26e Reisdag

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

13 Maart 2013 | Portugal, Porto Covo

Vandaag gaan we de Algarve verlaten, bij vila real zijn we binnengekomen en ter hoogte van de hoogste berg de Monchique 1000 mtr. verlaten we dit mooie gedeelte van Portugal, het weer was niet wat we graag hadden gewild maar ondanks dat hebben we veel mooi dingen gedaan. We verlaten de camping en zoeken de kustweg op langs de westkant van Portugal de N 268 naar carrapateira, daar even een stop gedaan voor wat foto's van de zee en omgeving, en nu al kunnen we zeggen de hele dag waren de plaatjes van de route en de stops de een nog mooier dan de ander allemaal bijzonder mooi. verder naar Monte Clerigo de Praia daar een strandwandeling gemaakt met de ontstuimige zee steeds dichterbij, de motor weer gestart op naar de volgende stop en die was in Almograve daar een broodje gegeten met het zonnetje in de camper, overigens overal was de wind stevig maar niet koud. Vila nova de milfontes was de volgende afslag , een mooi oud en goed onderhouden stadje, doorgereden naar het uiterste puntje van de kust met een rotonde even gestopt, daar werd overal duidelijk gemaakt dat campers op die plekken niet welkom zijn. en ons volgende doel was en is geworden Porto Covo, een openbare camperplaats prima verzorgd. camper geinstalleerd even een koppie en de wandelschoenen aan, en hop naar de kust door het stadje heen allemaal zo mooi onderhouden en schoon en lust om er door heen te lopen, aangekomen bij de rotsen met het geweld van de zee en het uitzicht naar de horizon en in de verte Sines een grote stad met haven waar grote vrachtschepen af en aan binnenlopen. We hebben zeker 1.5 uur zo langs de rotsen gelopen met elke keer weer bijzondere plaatjes van flora en fauna.
Terug naar onze mobiel en tijd voor een wijntje, even met Patrick gebeld en weer lekker gegeten, In een nabijgelegen boekhandel een WiFi code gescoord , dit heel apart, dus vanavond weer eens in de camper internetten en verslagen verwerken. vandaag weer tot zover tot het volgende verslag waarschijnlijk morgen al. Gr. M&L.

• 13 Maart 2013 - 22:53

Tom En Frida:

hallo skatten, dat is top om iets van jullie te vernemen.
    we vragen ons elke dag wel even af waar jullie zijn en wat er beleefd word..
    toppie en nog veel pret en goede reis gewenst......

• 14 Maart 2013 - 15:47

Ans Kraijenhof:

Wat leuk dat jullie op de berg zijn geweest en dat jullie nu een idee hebben in welke omgeving ik ben als ik in Portugal ben. Jammer van het mindere weer, maar zoals ik lees genieten jullie er lekker van.
    Groetjes Ans