09 Maart 22e Reisdag - Reisverslag uit Cavacos, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu 09 Maart 22e Reisdag - Reisverslag uit Cavacos, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

09 Maart 22e Reisdag

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

09 Maart 2013 | Portugal, Cavacos

Vandaag scooterdag, de zon schijnt we hebben er zin in, alles gedaan om te vertrekken de navigatie ingesteld, op naar Loule daar is markt en Gipsy markt (zigeunermarkt). De navigatie staat op fietspaden ingesteld je komt dan op weggetjes waar je echt niet met de fiets omhoog komt,de scooter trekt het maar moet er wel aan werken. Geweldig om door dat landschap te rijden mooie uitzichten etc. Aangekomen in Loule is het merkbaar dat er wat gebeurd veel verkeer, we stallen de scooter op het troitoir waar veel mensen lopen en gaan lopend verder, langs alle kramen waar van alles te koop is , ook een overdekte markt met vis,vlees,brood en alle andere etenswaren ook souveniers en veel tafel en bedlinnen. Een geweldige zanggroep, wij denken studenten van de nabijgelegen universiteit, kiezen dames uit worden omhangen met capes en worden toegezongen, wat wij denken liefdesliedjes? lopend naar de gipsy markt even een plattegrond bij het toeristenbureau gehaald en de weg sprak vanzelf, omdat je dan met een plattegrond loopt werden we diverse malen aangesproken waar het centrum en of waar het kasteel was, ik kreeg er geen fooi voor maar we hadden er wel plezier van. Gipsy markt daar was het rustig er stond veel wind de afdekzeilen over de kramen hadden het slecht en plots nog even een regen buitje een korte deze keer. Een rondje gelopen toen hadden we het gezien terug naar het centrum, ff een terrasje gezocht en ja hoor kopje koffie dat heet hier een americano. zonnetje scheen en we hebben de scooter weer opgezocht.
De navi gezet op Alte zo'n 23 km verder ook weer door de bergen op weggetjes waar nooit geen mensen komen , aangekomen in Alte inderdaad een idyllisch wit dorp gebouwd tegen een berg met een rivier,waterval smalle straatjes en een lekker restaurantje, hapje gegeten portugees recept van het huis wijntje erbij bijzonder lekker. We zijn verder gegaan via Paderne,Boliqueime en Vilamoura , in vilamoura vielen onze monden open zo'n luxe, hele grote hotels zoals Hilton, Crown Plaza luxe appartamenten, golf course, tennis complexxen, paarden evenementen luxe straten en winkels,voetbalstadion je kan het zo gek niet bedenken we kwamen het tegen, mooi mooi mooi. Uiteindelijk kwamen we uit in Quarteira langs de boulevard gereden door het centrum kwamen zo weer uit bij de camperplaats waar onze Mobiel Home staat. Een mooie rit vandaag gedaan over het weer zijn we tevreden een hapje gegeten de dag van morgen besproken en het 22e verslag getikt , ff naar het WiFi punt en dan een borrel morgen weer verder doei.

• 10 Maart 2013 - 09:36

Yolanda:

He oom en tante, jullie zijn toch avontuurlijker dan ik dacht, zo op die scooter rijdend op smalle bergweggetjes! Leuk hoor. Veel plezier verder.
    Knuffel Yolanda

• 10 Maart 2013 - 11:35

Jose Van Wees:

Leo en Marijke
    Wat een heerlijke verhalen om te lezen Wat jullie allemaal ondernemen in het mooie Portugal Wij zijn in die streek waar jullie nu zijn ook ooit geweest Heel mooi is het daar .
    Nog heel veel plezier samen en Geniet ervan want voor je het weet ben je weer thuis
    Nog veel veilige kilometers en de groetjes van Toon en Jose