Dag 10. Een mooi zondag richting Grens Portugal. - Reisverslag uit Tordesillas, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu Dag 10. Een mooi zondag richting Grens Portugal. - Reisverslag uit Tordesillas, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

Dag 10. Een mooi zondag richting Grens Portugal.

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

08 Oktober 2017 | Spanje, Tordesillas

Een mooie Zondag minder vroeg wakker dan anders, In de kleren en ff bij het naastgelegen tankstation waar een mini Carefour is gevestigd lekkere verse broodjes gehaald , naast de camperlocatie zit de plaatselijke Brandweer ( de bombarde) omhalf negen alle voertuigen naar buiten en alles werd geinspecteerd ,aggregaten,zagen motorpompen hoogwerker/ladderwagen in en uit , brancaar bij de ziekenwagen eruit tassen nakijken alle signalen kort aan ,ik heb er met bewondering naar staan kijken zo een disipline. ff 10 uur klaar voor vertrek camper voor de slagboom deze ging niet open , deze camperplaats is vol automatisch bij binnenkomst leest hij het kenteken, daarna ga je betalen vul je ookhet kenteken in en met uit rijden leest hij het weer ,oeps. komt er een gedistengeerde spanjaard een heer die hielp ons drukte op de knop van contact maken met de beheerder gaf ons kenteken door, wij lieten ons betalings bewijs zien en gaf even fijntjes door dat de slagboom omhoog moest . Zo geschiede. Op weg, pamplona door naar de grote weg richting Logrono/Burgos/Valladolid gestopt in Tordesillas een rit van 365 km over een mooie weg door allerlij nutuurgebieden bebost ,heuvels open vlakte en vergezichten,wij rijde dwars door Burgos heen , bewust er was een evenement dus omleiding geweldig om door het centrum te rijden en dan weer de buitenkant zoeken . je rijdt de stad uit net of je de woeststijn in rijd die overgang bijzonder mooi. Gestopt voor een koffiepauze in redecilla Del Camion Daar loopt de route door naar Santiago del compostella ,net bij een oversteekpunt , De wandelaars/Pelgrims we hebben er vele vandaag gezien en wetende dat er nog zo'n 600 km te gaan zijn de een strompelt de ander loopt nog fit ,we hebben gesproken met mensen uit Zweden ,japanners gingen langs, langs de weg naar Burgos loopt het wandel pad ,tientallen wandelaars gezien , wat een bewondering voor deze mensen, petje af. Aangekomen op de camping een mooi plekje gekregen onder de bomen waar toch de zon doorheen kwam ,trouwens de gehele dag mooi zonnig weer, oja gisteravond geen voetbal gezien Tv had ff een probleem met de ontvangst. Een Error, gisteravond een sms gestuurd naar de leverancier met het probleem vanmorgen antwoord, vanavond hersteld en Tv weer oke, ook weer megemaakt. zo dat was het weer voor vandaag ga even naar de receptie om dit verslag te versturen. allemaal weer tot later groet M&L.