06 Maart 19e reisdag - Reisverslag uit Manta Rota, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu 06 Maart 19e reisdag - Reisverslag uit Manta Rota, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

06 Maart 19e reisdag

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

06 Maart 2013 | Portugal, Manta Rota

oke dat is lekker wakker met een zonnetje, koffie en ontbijt plan voor vandaag, normaal maken we de plannen de avond ervoor, gezien de familie gebeurtenis is dat er niet van gekomen. Vandaag gaan we met de scooter een toertje maken. Als eerste richting Mont Gordo, ooit is Marijke daar geweest met de zussen, door M.G gereden ook naar het appartementen complex en de strandopgang met parking nu vol met campers die aan toer zijn. terug naar de boulevard ff een koppie gedaan op een terras in een stralend zonnetje. Verder via Vila de real de st Antonio ,waar we benzine moesten tanken en daar sprong spontaan een veer van de scooter deze was van de standaard,ff gerepareerd natuurlijk . op naar Castro Marim met zijn beroemde burcht en mooie authentieke straatjes, vervolgens naar een natuurgebied waar ook de peilers van de brug staan die Portugal met Spanje verbindt. Op naar het stuwmeer van Beliche wat een geweldig natuurmoment en van daaruit door de bergen naar Altura, je blijft het meer zien, elke keer een andere ansichtkaart bijzonder mooi. Van Altura een mooie rit naar Gacela Velha een burchtplaatsje aan de kust hoog gelegen met een geweldig uitzicht over, noem het maar uiterwaarden en daarachter de woeste zee. op de terugweg reden we langs een heel mooi aangelegde golfresort ( dus golfers onder ons iets bijzonders) zo weer naar onze plek waar ons M.H. staat oftewel Manta Rota. De scooter had even een schoonmaakbeurt nodig met een wijntje erbij ging dat lukken. Een lekker hapje eten de verslagen maken en zo is deze dag weer bijna om. En onze gedachten zijn steeds bij Greet ,Ton , irma en familie.