Dag 53. Alicante. - Reisverslag uit La Venteta, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu Dag 53. Alicante. - Reisverslag uit La Venteta, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

Dag 53. Alicante.

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

20 November 2017 | Spanje, La Venteta

Hoi allemaal, Opstaan en alles gedaan wat we altijd doen, de bakker was er rond negen uur en lekker vers broodje gaar erin. We wilden op tijd weg met de scooter naar Alicante,tegen tienen stapten we op, de navi volgen plus/minus 10 km naar het centrum over de N322 ging lekker en de zon was ook weer met ons.
Scooter geparkeerd, naar toerist info gevraagd aan een agente en onderweg kwamen we een tentje tegen waar Spanjaarden ook koffie drinken dus wij ook en bijzonder lekker. En nog wat twee koffie, Americano 1.20 Euro,je gelooft het niet.
lopend door de hoofdstraat naar de overdekte markt waar vlees,vis,kaas,brood,noten en bloemen worden verkocht vinden we altijd heel bijzonder en echt leuk omdat allemaal zo te zien.
Verder naar de Torro waar de stierenvechten van Alicante worden gehouden omgeven door mooie plantsoenen met palmbomen en fonteinen en verder gezworven door het historische centrum en wat lekkere dingen gekocht bij een bakker, de spaanse namen ontbreekt ons.
Op naar een bankje aan de boulevard,een geweldige plek met marmer op de grond palmbomen in diverse rijen een genot omdaar even te zitten en de lekkernijen te verobberen de vele terrassen langs de kant maken het sfeertje helemaal compleet.
Die mooie boulevard helemaal afgelopen en langs de haven met kleine,grote en extreem grote boten/jachten teruggelopen. Langs het casino naar het Museo Volvo Ocean Race met voor de deur de Brasil No.1 een heel scherp zeiljacht heeft de race in 2005 gedaan.
Terug naar de scooter,oke, vanmorgen hadden we bijhet koffiedrinken in dat tentje gezien geweldige tapas, we gaan daar weer even langs , aan een wijntje en ze komen langs met een plateau met tapas en die liggen op houten plankjes , allemaal verschillend dan pakje je er eentje af en dat gaat een aantal keren zo door en allemaal even apart en lekker ,een toetje toe gevolgd door een bico ( kl.koffie) Brrr lekker. en gezellig meerdere mensen zaten hier te genieten,ook wij.
Nu echt naar de scooter, uit de parkeerstand en via de N322 weer terug naar de camper Area.
Voldaan en een beetje moe hebben we deze dag beleeft,dit allemaal weer tot zover.Gr.M&L.