Dag 44. Spectaculair. - Reisverslag uit Chilches, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu Dag 44. Spectaculair. - Reisverslag uit Chilches, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

Dag 44. Spectaculair.

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

11 November 2017 | Spanje, Chilches

Dag, op deze bijzondere dag, we vertrekken uit Torre de Benegalbon, allen gedag gezegd ,je staat immers een paar dagen bijelkaar. Naast ons Finnen,daarnaast mensen uit Roermond,ander kant Fransen en weer daarnaast Duitsers, schuin tegenover ons Twee stellen uit Harlingen en daarachter een mevrouw die woont in Spanje maar geboren en gewoond op de lindengracht in Amsterdam in de Jordaan, hoe leuk kan het zijn, en niet te vergeten het echtpaar waar de camperplaats van is , zij een engelse en hij een spanjaard , heel spontaan en vriendelijk ,niets is te veel, allemaal dag.
Nu ook weer een camperplaats geprikt in Balerma volgens de navi 143 km, en we wilde alleen langs de kust,de waterlijn van de zee rijden, volgens de landkaart kon dat en dat is de N340 .
Deze weg loopt vlakbij de camperplaats dus we reden er snel op, richting het noorden geweldig zo langs de kust, maar hij verdwijnt zomaar de bergen in met stijgingen van wel 10 tot 12 % maar naast je nog steeds de kustlijn zien, dan weer naar beneden door een dorpje,stadje waar een inmense markt is door het hele centrum en dan weer een gewone vlakte. En vervolgens rijdt je door het westland van Spanje , alleen maar kassen, op de vlakte en tegen de berghellingen aan , als er maar een beetje vlakte is en of het nou schuin loopt er staat een kas, niet zoals in Holland nee allemaal van plastic zijl ,enorm, met hier en daar een huisje en dan rij je daar dwars doorheen. en dan de bergen weer in, omhoog, haarspelde linksom en dan een stijging, gevolgd door een haarspelde rechts en een daling. ook zomaar rotondes met zebrapadenje kon het zo gek niet bedenken , deze tour zo'n 150 km lang prachtig en mooi sturen, Marijke vondt het wat minder af en toe. Maar we hebben de kustlijn gezien.
Aangekomen in Balerma stuurt je navi je gewoon door het stadje heen lekkerre smalle straatjes , terwijl je ook buitenom kon , de camperplaats ligt buiten het stadje , ook in een kassen gebied maar toen zagen we de oprijlaan ,mooi en verzorgd , we hadden er vertrouwen in. Een geweldig mooi aangelegd park, bestaat pas drie jaar , bijzonder mooi. Aanmelden ,door de slagboom en zoek een plaats , complete Nederlandse beschrijving ook bijzonder. Ja ook twee jeu de boule banen , even wezen kijken , er speelden twee mensen en gevraagd zullen we samen spelen ,oke' zeiden ze ,het waren Belgen , Marijk opgehaald even lekker gespeeld, resultaat spannend en de Belgen wonnen. Ook oke'. Zoals altijd even een wijntje, hapje eten en aan het tikken ,jawel het verslag, nu tot zover. oke' groet aan allen M&L.