Dag 42. Malaga - Reisverslag uit Chilches, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu Dag 42. Malaga - Reisverslag uit Chilches, Spanje van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

Dag 42. Malaga

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

09 November 2017 | Spanje, Chilches

Hoi Allemaal, Wakker worden als de zon schijnt is voor ons apart, vanmorgen gebeurde het. vandaag gepland ,Malaga bezoeken. Eerst evenwat camper dingen gedaan en rond half elf op de scooter naar Malaga een ritje van 19 km en nog steeds korte broeken weer. Aangekomen in Malaga, scooter parkeren en aan de dubbele ketting,jeweet maar nooit. Wat we al wisten,op de heenweg daar waar we nu verblijven, hadden we gezien dat er een groot reuzenrad staat tussen de haven en het centrum. Ik zeg die wil ik van dichtbij even bekijken, een giga rad met de naam Mirador Princess, even met een medewerker gesproken , een spanjaard,ja, Hij is 70 mtr hoog etc.
Tegen Marijke wat een bouwwerk,zegt ze wil je er niet in, ja als je mee gaat oke' .Kaartjes gekocht, en het platform op,met een andere medewerker , voordat we instapte , een marokaanse jongen ,sprak engels verteld dat ik ook een reuzenrad bezit,liet foto's zien op de tablet en alle medewerkers kwamen erbij wilden dat ook wel zien. toen maar instappen , wij waren op dat moment de enige inzittende. Ik had gelezen dat een rit 12 minuten duurt, op een gegeven moment stond hij boven stil ,wij denken ruim 5 min. een geweldig uitzicht en foto's maken,Marijk werd een beetje nerveus ,hij zal toch wel gaan draaien! Inderdaad hij ging weer , en we kwamen beneden kregen we een duim van die medewerker, die bediende het rad, Thanks voor hem , toch ruim 20 minuten duurde deze rit. Nu maar koffie op een terras tegenover het rad.
Naar de toeristinfo een map van Malaga gehaald, even gekeken waar het een en ander was.Eerst maar eens wandelen door het centrum,om twee uur gaan de winkels dicht. Onze eerste indruk was direct wat een mooie en luxe stad , een pracht van een winkel promenade met alle wereldmerken winkels, gezellige terrasjes diverse met live muziek geweldig sfeertje.Op een plein stonden tenten opgesteld ,kleur rood, met een vignet van het Spaanse voetbal,en een rij mensen, slingerend door het centrum wel twee/drie honderd meter? Gevraagd aan iemand a.s zondag wedstrijd Spanje- Corsica en deze mensen stonden in de rij voor gratis kaartjes en een foto sessie met een van de spaanse spelers , die niet aanwezig waren ,het waren poppen ,maar toch.
Wij zijn niet zo'n museum bezoekers ,we hebben ze wel allemaal gezien, even een hapje gegeten, een wandeling door een geweldig mooi park gedaan met bomen vanuit de hele wereld. rond vijf uur maar eens gedacht zo is het oke , de zon was bijna weg het werd wat fris en nog terug op de scooter en zo deden we ,terug naar de camper. onderweg nog even een boodschapjeen bij de camper eerst ff koffie. Even gedoucht en nu aan het tikken aan het verslag, dit tot zover,tot dan Gr.M&L.