Dag 11.Naar Portugal. - Reisverslag uit Vila Nova da Veiga, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu Dag 11.Naar Portugal. - Reisverslag uit Vila Nova da Veiga, Portugal van Leo en Marijke Limburg - WaarBenJij.nu

Dag 11.Naar Portugal.

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marijke

09 Oktober 2017 | Portugal, Vila Nova da Veiga

Vandaag komen wij in Portugal,Douchen ,ontbijten en de camper klaar maken voor vertrek en warempel de zon schijnt als we vertrekken dat is rond half elf. vanuit Tordesillas naar Miranda do Douro de eerste plaats in Portugal , de A11 gevolgd door een gele weg door de bergen op de scheiding Spanje /Portogal een enorme dam tussen de rotsen door met geweldige uitzichten . Onderweg daarnaartoe een koffiepauze opeen parkeerplekje zo mooi en als we niks zeiden hoorde je alleen de wind ,woh echt mooi. rond half een reden we Portugal binnen , en toen direct de klokken achteruitzetten , deze dag hadden we 25 uur. Bij Miranda do Douro een zij weg genomen richting Braganca , nou was echt door de bergen ,alweer een roller coaster ,door kleine dorpjes steil omhoog en net zoveel weer omlaag met haarspelden etc we gingen er lekker doorheen met weinig of geen verkeer pfff zegt Marijk alweer bijzonder.In Braganca vlakbij een slot boven op een berg een camperplek was helemaal vol, even geparkeerd in de zon de temp meter stond ineens op 39 graden en geen wind , hier blijven we niet. Mirandela dat was vandaag ons doel ook een mooie weg ernaar toe de coordinaten ingetikt en camping gevonden , geen mens te bekennen, hing een klein briefje op de deur vanaf een September gesloten oei. in de stad bij de rivier is ook een camperplek gekoppeld aan een perkeerterrein. er stond een camper oke doen we maar die vertrok vonden we niet happy ,we wilden niet alleen blijven staan . Volgend plan op naar Chaves ook een weg binnendoor , rond die tijd gaat de zon ons verlaten en wordt het vrij snel donker ,het was 45 km met ruim een uur rijden dus direct op weg. Zoals we al dachten het word in donker rijden op onbekend terrein smalle wegen en veel haarspeldbochten en zo gebeurde het , een uitdaging onze eerste ervaring met de camper in het donker, we hebben gewonnen ,ook weer bijzonder. rond acht uur aangekomen op onze bestemming . en nu maar een hapje eten ,ook weer lekker, geen puff om dit verslag te maken , dat doe ik nu op dinsdag 10 oktober vroeg in de morgen . goede morgen allemaal. Groet M&L.

• 10 Oktober 2017 - 12:21

Ans Dorrestijn:

Dag luitjes. Ruim een week onderweg en al heel wat meegemaakt. Geniet ervan en ik lees het reisverslag trouw. Lieve groetjes.

• 10 Oktober 2017 - 12:35

Rob Limburg:

Beste Leo en Marijke
    Welkom in het mooie Portugal. Wij waren twee weken geleden in Chaves. Een rustig stadje met mooie oude straatjes. Vooral heel goedkoop. In hotel Petrus eet je voor 10 euro per persoon een 3 gangenmenu met een karaf wijn. Tegenover het hotel een heerlijk zwembad. Naast het hotel enkele tentjes met goedkoop ontbijt met koffie.
    Tip: neem voortaan de tolwegen. Kosten weinig, bijna geen verkeer op de weg en prachtig aangelegd. De witte wegen en ook de meeste rode wegen op de Michelinkaart zijn vermoeiend rijden door het stijgen en dalen en de vele bochten.
    Groeten Rob